Deffekt juklekalender

Skrevet i Off-topic

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 9. december 2022, 13:49
DrGunners sagde:
Det kan godt være man skal logge ind hver dag for at åbne disse låger - problemet er bare det ikke er en julekalender - længere er den ikke og det er faktisk indiskutabelt. Kald det 'dagens gave' eller lignende så det ikke kan misforstås. Det er ikke en julekalender!

God jul **** smiley
"kalender i form af et billede eller en tredimensional konstruktion af pap eller karton, forsynet med 24 luger der dækker over et julemotiv, et stykke chokolade el.lign., og hvoraf der åbnes én for hver dag fra den 1. til den 24. december"

Ikke 2 fordi man glemmer det, men én for hver dag. Altså er det en julekalender.

Kilde: https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=julekalender


DrGunners (Manager i DrGunners) 9. december 2022, 14:27
FC Deluga sagde:
DrGunners sagde:
Det kan godt være man skal logge ind hver dag for at åbne disse låger - problemet er bare det ikke er en julekalender - længere er den ikke og det er faktisk indiskutabelt. Kald det 'dagens gave' eller lignende så det ikke kan misforstås. Det er ikke en julekalender!

God jul **** smiley
"kalender i form af et billede eller en tredimensional konstruktion af pap eller karton, forsynet med 24 luger der dækker over et julemotiv, et stykke chokolade el.lign., og hvoraf der åbnes én for hver dag fra den 1. til den 24. december"

Ikke 2 fordi man glemmer det, men én for hver dag. Altså er det en julekalender.

Kilde: https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=julekalender
Det er lidt sjovt hvor dum du virker nu, når dit link underbygger min pointe.

"En for hver dag" betyder ikke "en hver dag" smiley smiley smiley dvs man kan godt åbne låge nr 6 og 8 på d. 8. man har dermed åbnet en låge for d. 6 og en for d. 8 smiley og dermed har man åbnet to låger, men kun én for den pågælende dag

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 9. december 2022, 16:04
DrGunners sagde:
FC Deluga sagde:
DrGunners sagde:
Det kan godt være man skal logge ind hver dag for at åbne disse låger - problemet er bare det ikke er en julekalender - længere er den ikke og det er faktisk indiskutabelt. Kald det 'dagens gave' eller lignende så det ikke kan misforstås. Det er ikke en julekalender!

God jul **** smiley
"kalender i form af et billede eller en tredimensional konstruktion af pap eller karton, forsynet med 24 luger der dækker over et julemotiv, et stykke chokolade el.lign., og hvoraf der åbnes én for hver dag fra den 1. til den 24. december"

Ikke 2 fordi man glemmer det, men én for hver dag. Altså er det en julekalender.

Kilde: https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=julekalender
Det er lidt sjovt hvor dum du virker nu, når dit link underbygger min pointe.

"En for hver dag" betyder ikke "en hver dag" smiley smiley smiley dvs man kan godt åbne låge nr 6 og 8 på d. 8. man har dermed åbnet en låge for d. 6 og en for d. 8 smiley og dermed har man åbnet to låger, men kun én for den pågælende dag
"En for hver dag" kan betyde det, ligesom man også kan tolke det som det andet.
Dermed underbygges din pointe reelt ikke, da din pointe er at du er blevet snydt, da du mener at du skal have lov til at åbne dem når du vil. Samtidig påstår du at folk der er uenige med dig ikke forstår det danske sprog. Det danske sprognævn giver dig ikke ret.

Derved må det være op til Dennis at fastlægge reglerne og formidle dem, hvilket han tydeligt har gjort. Selvfølgelig er det surt at misse en låge og en lille præmie, men det er dit eget ansvar at du får åbnet lågen i tide, da det er gjort klart at de skal åbnes på selve dagen.

Håber du får glæde af det resterende af julekalenderen. smiley

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 9. december 2022, 16:26
DrGunners sagde:
Det er lidt sjovt hvor dum du virker nu, når dit link underbygger min pointe.

"En for hver dag" betyder ikke "en hver dag" smiley smiley smiley dvs man kan godt åbne låge nr 6 og 8 på d. 8. man har dermed åbnet en låge for d. 6 og en for d. 8 smiley og dermed har man åbnet to låger, men kun én for den pågælende dag
Men det er jo stadigvæk tiltænkt for en julekalender at du åbner en låge hver dag frem til d. 24. Altså er det vel dig som ikke holder sig til måden en julekalender fungere på, hvis du skipper en dag?

Der står heller ingen steder at i en julekalender skal man kunne åbne alle låger. Til gengæld står der at der er låger til at du kan åbne en for hver dag frem til og med d. 24. Jo vist hvis du har betalt for en fysisk én, eller betalt for én i et spil, har du vel ret til at åbne alle låger. Men her har du ikke betalt for en julekalender. Det er ejeren som har valgt at det skal være en del af spillet, om du har licens eller ej.
Dermed har han også lov til at sætte reglerne for hvordan det fungere.

Så ud fra udgangspunktet må det jo ses som en julekalender.

Derudover er også lidt sjovt at du skriver folk skal tale pænt, men at du samtidig ikke selv gør det.

DrGunners (Manager i DrGunners) 10. december 2022, 05:12
Først og fremmest er mit sprogbrug henvendt til en spiller der ikke følger dine personlige regler, men en kenkendelsegivelse der er tilpasset den enkelte bruger, men dog spilles regler.
Igen, så underbygger dit link min pointe og du bør venligst læse reglerne inden du, som miderater, ydtrer dine fejlheder.

God jul

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 10. december 2022, 05:56
DrGunners sagde:
Så er der jo bare nogle der ikke fatter det danske sprog. Og det er også fair nok.

Og renseriet - luk røven smiley og tal pænt
Det er vel mest af alt dig der ikke har forstået konceptet både for hvad en nedtælling en julekalender og Vmans julekalender er
Sidste er meldt klart ud på forhånd, tydeligt og klart på dansk, så ingen løgne og ingen snyder dig for muligheden hvis bare du forstår det danske sprog
Og ja jeg tror du er den eneste der føler sig snydt igen i år..

God jul smiley

The Chosen Few (Rune AC) 10. december 2022, 13:20
Jeg vil gerne have lov til at tælle NED. Så jeg kræver julekalenderen genstartes og vi starter med låge 24!

God krænkelsesparat jul til alle

DrGunners (Manager i DrGunners) 11. december 2022, 10:21

Jeg har fat i den lange ende. Forum moderatoren har også givet mig ret, så det er vel ikke mærkeligt at undre sig.


Fc Gellert (Philip) Crew 11. december 2022, 12:05
Så længe problemerne ikke er større end det her, skal det hele nok gå.
Der blev skrevet før julekalenderen gik igang hvad reglerne var.
Så kan vi diskutere nok så meget hvad ordet julekalender betyder, men det var meldt ud fra start hvad man skulle være obs på.

Hilsen fra en der også har misset en dag

God jul til alle.

DrGunners (Manager i DrGunners) 11. december 2022, 14:01
Det er også helt fair. Må man så spørge om hvorfor det bliver gjort på denne uforståelige måde?
Besvar