Feedback: Nyt sponsorsystem

Skrevet i Udviklerhjørnet

FirkløverFC (Frederik) 9. november 2022, 13:15
FC Bello TK sagde:
FirkløverFC sagde:
FC Bello TK sagde:
FC Apollyon sagde:
FC Bello TK sagde:
FirkløverFC sagde:
FC Bello TK sagde:
Renseriet sagde:
FC Apollyon sagde:
Renseriet sagde:
Får i kigget på de sidste små justeringer i forhold til et optimalt sponsorsystem?

Det virker til at de fleste er tilfredse med deres sponsorater, da mindre klubber ofte ikke fik et grundbeløb med det gamle sponsorat, hvilket er så fint for dem med det nuværende. Men spiller man i den bedste liga og kæmper om titlerne, så er der stadigvæk nogle udfordringer set i mine øjne.

Jeg har vundet den bedste liga i flere uger i trak, og mine sponsorater ligger mellem 2-2,4 mio. Bonus for at vinde min liga er omkring 500k, dog skal jeg lige trække 280k fra, så jeg får en klækkelig bonus på 220k for at vinde den bedste liga smiley (Hvis jeg overhovedet kan vælge den som bonus) Det er mest "spil mindst 5 træningskampe" jeg bliver tilbudt.

Min pointe er at det er kedeligt ikke at have gulerod at jagte i form af at vinde titlen kontra bonus.
Jeg havde omkring 800k i lønudgifter om dagen, så lidt demotiverende at gå efter en titel og få dækket 6 timers løn for at vinde.

Lav nogle flere varianter af sponsor, så de ikke er så monotome og ensartet. Flere risikovillige sponsorater til dem der vil have den ekstra lir i et "double or nothing" scenarie, hvor en seedet 3'er fx går efter at vinde ligaen.

Det er små finjusteringer der skal til i det nye system for at det spiller i mine øjne, men jeg har taget konsekvensen af 13 uger i bedste række med lave sponsorater, at jeg har valgt at sælge alt og blive en trading klub igen.
Optimalt sponsorsystem er en personlig holdning.

Der bliver kigget på det af og til, når det er relevant og så bliver feedback givet tilbage til udviklerne.
Jeg ved ikke hvor meget mere, der bliver pillet ved det. Men jeg er af den overbevisning, at der kigges på det af og til, for at se om der er mere, der skal gøres smiley
Det er vel i alles interesser at der bibeholdes gejsten og lysten til at vinde titler, fremfor kun at lave penge på talenter. Det er trods alt et manager spil og ikke dba med køb/salg, selvom det også kan noget! Igen tror jeg bare det vil give en bedre dynamik i spillet og lyst til at investere tid og penge i senior også, som jeg ser som drastisk dalende.

Så den personlige holdning tror jeg deles med mange andre topklubber, og som sagt så tror jeg det er meget små ting der skal ændres for at alle får det ønskede ud af sponsor systemet, selvom der selvfølgelig altid vil være nogle der er utilfredse.

Men ja det lyder som den samme klang gang på gang, "der bliver kigget på det" smiley
Det er desværre sådan vman er skal ikke være god i være en top klub. Alt skal gives væk fra toppen.
Det er desværre sådan de vil ha det. Hvorfor tror du de fjernet vores sponser indtægt som allerede var lav i forvejen og gjort det til det halve.
Men velkommen til at håber at der kommer flere klubber bare trækker sig fra toppen. Fordi det er spil af til og penge og ligge der oppe. Også for ligge i toppe for du hvad der står for ca 2.5 kampe i uge i sponser indtægt. Og mest sørgelig bonus beløber. Det må vær vman ønske folk kun skal handle fordi de klubber som gider gå efter pokaler skal betale prisen. Desværre sådan vman er lavet.
Giv nu noget økonomisk gevinst til dem som endelig gider gøre vman sjovt sted og være.
Jeg synes lidt du glemmer at nævne de enorme billetindtægter man får på en uge. smiley
Det er jo ikke sådan sponsor skal dække alle dine udgifter, og du bare putter 12-18 mio billetindtægter i lommen hver uge. smiley
Tror du glemmer den løn jeg lagde 900k-1mill om dagen og stadion for 3mill i ugen mindst så nej så stor indtægt heller ikke der hvis du modregner.
900k-1mill om dagen i lønninger, om dagen?

Udvidelser skal ikke tages med i udregningen, for de bør komme, når pengene er til det.
Ikke grundet sponsorer, som jeg ser det.
Og jeg fuld stadion på 120.000 pladser så ikke udvidelser i det men skal vedligeholdes.
Hvis du har udsolgt på 120.000 sæder, ved henholdsvis 5 eller 6 credits, så har du også tjent din dagsløn ind på 2 hjemmekampe, endda med profit. smiley

Altså det er jo meget logisk. Hvis man køber spillerne når de er dyrest, og sælger dem når de er hvad? 30-32.
Selvfølgelig skal det være en underskudsforretning. Så må man jo tjene nogle penge ved siden af. smiley
Eller lade være med at købe de bedste af de bedste.

Jeg er enig i, at det måske er dyrt hvis man spiller de bedste af de bedste trupper igennem, men der må jo også gerne være lidt udfordring i det. Det er da for nemt at være topklub, hvis man tjener 100-200 mio pr. trup, man køber for 650 mio og sælger for 300 når de engang er spillet igennem. Og så har tjent 400+ mio undervejs i sponsor og billetter efter man har betalt løn og reparationer.

Jeg synes grundbeløbene er fine. Men det kunne være sjovt med nogle mere wacky bonusordninger, og måske hæve beløberne på dem lidt.

Overordnet er jeg glad for det nye system.
Jeg brugte aldrig det gamle, jeg glemte det altid, fordi jeg synes det var en plat måde at gøre det på.
Det nye her er bedre. smiley

Det er jo så bare min holdning, så må i være uenige eller enige. smiley
Så man skal straffes for ha det bedste af det bedste?
Det er sku ikke en logik jeg kan se meget sammenhæng i at jeg har valgt købe det bedste så skal jeg straffes for det simpelhen.
Må ærlig indrømme set-up af det nye sponser godt men beløber og bonus er helt ude i hampen.
Ja, du skal straffes ved at have de bedste, hvis du køber dem når de er dyrest, og sælger dem lige inden pension. smiley Det siger jo sig selv, at folk ikke vil betale top pris for 30 årige spillere.

Det er med til at gøre det muligt for flere klubber at spille med om titler. Hvis man som sagt tjente 100-200 mio pr. trup, bare ved at købe dem som 15, 17, 19, 21, 23 eller 25 årige og spille dem til de gik på pension, så ville det være de samme 10-20 klubber der altid vandt alt. Hvor attraktivt er det for resten af brugerne?

Renseriet (Alt til salg - skriv) 9. november 2022, 13:21
Man kan jo ikke bare antage at fordi man køber en trup til 650 mio som 15 årige, at de er de bedste når de er senior og derved tjene 100-200 mio. Der spiller jo væsentlig flere faktorer ind i deres potentiale. Så det er jo nemmere sagt end gjort smiley

Og bare rolig, kampmotor skal nok sørge for at "dårligere" hold også kan vinde titler smiley

Men nok om alt det, min bøn var bare at der er større variation af bonusser og beløb, og på den måde går på kompromis med grundbeløbet.

Tak for dialog, god dag smiley

FirkløverFC (Frederik) 9. november 2022, 13:23
Renseriet sagde:
Man kan jo ikke bare antage at fordi man køber en trup til 650 mio som 15 årige, at de er de bedste når de er senior og derved tjene 100-200 mio. Der spiller jo væsentlig flere faktorer ind i deres potentiale. Så det er jo nemmere sagt end gjort smiley

Og bare rolig, kampmotor skal nok sørge for at "dårligere" hold også kan vinde titler smiley

Men nok om alt det, min bøn var bare at der er større variation af bonusser og beløb, og på den måde går på kompromis med grundbeløbet.

Tak for dialog, god dag smiley
Det ved jeg godt, også derfor jeg skrev de andre årgange. smiley

Enig i bonus. smiley

Jeg kan godt lide det nye system.

Renseriet (Alt til salg - skriv) 9. november 2022, 13:26
FirkløverFC sagde:
Renseriet sagde:
Man kan jo ikke bare antage at fordi man køber en trup til 650 mio som 15 årige, at de er de bedste når de er senior og derved tjene 100-200 mio. Der spiller jo væsentlig flere faktorer ind i deres potentiale. Så det er jo nemmere sagt end gjort smiley

Og bare rolig, kampmotor skal nok sørge for at "dårligere" hold også kan vinde titler smiley

Men nok om alt det, min bøn var bare at der er større variation af bonusser og beløb, og på den måde går på kompromis med grundbeløbet.

Tak for dialog, god dag smiley
Det ved jeg godt, også derfor jeg skrev de andre årgange. smiley

Enig i bonus. smiley

Jeg kan godt lide det nye system.
Jeg kan også godt lide dig smiley

Atlanta Hawks (Christoffer) 9. november 2022, 19:18
Sponsor systemet er bedre end før, enig! Grundbeløbene er fine, enig! Bonusserne er til grin.. de er håbløs lave.

Nu har jeg efterhåndenden været en del af toppen et stykke tid. Det er måske en underskudsforretning, men det også hvad med gør det til. Handler ved siden af kan skabe en fin økonomi.

Alle ens udgifter hænger ikke sammen med hvad man tjener på en uge. Jeg er med på man gerne må tabe på det og sådan vil det altid være. Hvis vi tjente mere vil spillernes pris bare stige det yderligere. Derfor giver bonusserne ekstra god mening! De vil skabe lidt lir og man vil blive tvunget til at investere lidt mere hvis man valgte at gå all in. Alt dette uden der vil komme synderligt mange flere credits i spil da mange (forhåbentlig) ikke vil nå deres valgte bonus da de selvfølgelig skal have en sværhedsgrad alt efter det givende beløb.

Det er min mening. God aften smiley

Ac dragon IF (Robert) 9. november 2022, 20:53
Atlanta Hawks sagde:
Sponsor systemet er bedre end før, enig! Grundbeløbene er fine, enig! Bonusserne er til grin.. de er håbløs lave.

Nu har jeg efterhåndenden været en del af toppen et stykke tid. Det er måske en underskudsforretning, men det også hvad med gør det til. Handler ved siden af kan skabe en fin økonomi.

Alle ens udgifter hænger ikke sammen med hvad man tjener på en uge. Jeg er med på man gerne må tabe på det og sådan vil det altid være. Hvis vi tjente mere vil spillernes pris bare stige det yderligere. Derfor giver bonusserne ekstra god mening! De vil skabe lidt lir og man vil blive tvunget til at investere lidt mere hvis man valgte at gå all in. Alt dette uden der vil komme synderligt mange flere credits i spil da mange (forhåbentlig) ikke vil nå deres valgte bonus da de selvfølgelig skal have en sværhedsgrad alt efter det givende beløb.

Det er min mening. God aften smiley
Problemet er vel også at der er for mange credits i omløb, og dem køber og sælger de bedste spillere i spillet har oftest mange flere credits end de reelt behøver. Selv hvis prisen på spillere steg til det dobbelte, vil resultatet næsten være det samme, da creditsene bare skifter hænder frem og tilbage.

FirkløverFC (Frederik) 10. november 2022, 10:55
Atlanta Hawks sagde:
Sponsor systemet er bedre end før, enig! Grundbeløbene er fine, enig! Bonusserne er til grin.. de er håbløs lave.

Nu har jeg efterhåndenden været en del af toppen et stykke tid. Det er måske en underskudsforretning, men det også hvad med gør det til. Handler ved siden af kan skabe en fin økonomi.

Alle ens udgifter hænger ikke sammen med hvad man tjener på en uge. Jeg er med på man gerne må tabe på det og sådan vil det altid være. Hvis vi tjente mere vil spillernes pris bare stige det yderligere. Derfor giver bonusserne ekstra god mening! De vil skabe lidt lir og man vil blive tvunget til at investere lidt mere hvis man valgte at gå all in. Alt dette uden der vil komme synderligt mange flere credits i spil da mange (forhåbentlig) ikke vil nå deres valgte bonus da de selvfølgelig skal have en sværhedsgrad alt efter det givende beløb.

Det er min mening. God aften smiley
Generelt er holdningen hos de klubber der køber de dyreste spillere, vel at det koster for meget at have de bedste. Det argument kan jeg også godt forstå. smiley

Men jeg synes nærmere man skal kigge på præmiesummerne i ligaerne i stedet for.
Præmien skal vel ligge hvis man vinder, og ikke hvis man er nr. 3-4 flere uger i streg, men stadig høvler millioner ind i sponsorpenge. smiley

Det er lidt til grin, at man "Vinder" 1,4 mio credits, ved at vinde PL. smiley

Derfor synes jeg egentlig sponsorsummer er fine som de er, men man kunne godt hæve præmiesummerne, og lave en lidt højere forskel i summerne på de øverste pladser.

Igen - også bare min holdning. smiley

Atlanta Hawks (Christoffer) 10. november 2022, 22:37
AC Dragon IF:
Der er mange klubber med mange credits, men det er meget få af de klubber som spiller med om guldet - det må siges at være ærgerligt.


FirkløverFC:
Helt enig i forhold til præmiesummerne, de burde også kigges efter! Hvordan balancen så skal være ved jeg ikke, men at beholde sponsor som nu og øge præmiepengene synes jeg også vil være ok. Men derfor burde man stadig kigge de bonus beløb igennem eller bare fjerne dem smiley

MBerg City (unge spillerbreve er velkommen) 10. november 2022, 22:53
FirkløverFC sagde:
Atlanta Hawks sagde:
Sponsor systemet er bedre end før, enig! Grundbeløbene er fine, enig! Bonusserne er til grin.. de er håbløs lave.

Nu har jeg efterhåndenden været en del af toppen et stykke tid. Det er måske en underskudsforretning, men det også hvad med gør det til. Handler ved siden af kan skabe en fin økonomi.

Alle ens udgifter hænger ikke sammen med hvad man tjener på en uge. Jeg er med på man gerne må tabe på det og sådan vil det altid være. Hvis vi tjente mere vil spillernes pris bare stige det yderligere. Derfor giver bonusserne ekstra god mening! De vil skabe lidt lir og man vil blive tvunget til at investere lidt mere hvis man valgte at gå all in. Alt dette uden der vil komme synderligt mange flere credits i spil da mange (forhåbentlig) ikke vil nå deres valgte bonus da de selvfølgelig skal have en sværhedsgrad alt efter det givende beløb.

Det er min mening. God aften smiley
Generelt er holdningen hos de klubber der køber de dyreste spillere, vel at det koster for meget at have de bedste. Det argument kan jeg også godt forstå. smiley

Men jeg synes nærmere man skal kigge på præmiesummerne i ligaerne i stedet for.
Præmien skal vel ligge hvis man vinder, og ikke hvis man er nr. 3-4 flere uger i streg, men stadig høvler millioner ind i sponsorpenge. smiley

Det er lidt til grin, at man "Vinder" 1,4 mio credits, ved at vinde PL. smiley

Derfor synes jeg egentlig sponsorsummer er fine som de er, men man kunne godt hæve præmiesummerne, og lave en lidt højere forskel i summerne på de øverste pladser.

Igen - også bare min holdning. smiley
i midt 2. div ligger regnskabet +- som følgende
Udgifter:
250.000 pr dag i løn = - 1.750.000
Stadion rep = - 800.000
Tab af værdi / pensioner = - 1.000.000
Total = 3.550.000

Medie rettigheder = 150.000
Sponsor = 550.000
Premier = 50.000
Biletter = 4.000.000
Total = 4.200.000


altså et sølle overskud på 1.100.000 pr. sæson.

Hvis jeg i stedet vælger at købe talenter er der igen meget mere og hente, så tror det argument går igen ligemeget hvor man ligger i tabellerne

Ulm Warhawks (Ulmeister) 13. november 2022, 14:25
Atlanta Hawks sagde:
FirkløverFC:
Helt enig i forhold til præmiesummerne, de burde også kigges efter! Hvordan balancen så skal være ved jeg ikke, men at beholde sponsor som nu og øge præmiepengene synes jeg også vil være ok. Men derfor burde man stadig kigge de bonus beløb igennem eller bare fjerne dem smiley
Det kunne være klasse, hvis bonuskrav blev fastsat ud fra holdets niveau i forhold til øvrige hold i ligaen. Evt ud fra vifa rank (kan være misvisende i de få tilfælde, hvor et hold går fra talenthold til at spille om pokaler) eller stats/vurdering i forhold til konkurrenterne. Kan også være misvisende, medmindre man går efter de 11 bedste.

Det kunne kombineres med mulighed for at vælge mellem 3 forskellige bonuskrav med forskellige bonusser. En under- og overforventning og en forventet placering.
Besvar