Vman-PRO

Skrevet i Udviklerhjørnet

Bjørnholt FC (And then what) 14. februar 2020, 16:37
FC Sunnyvale sagde:
Hotspur CF sagde:
Ideen med at inkludere autoforlængelse og autotræning i licenspakke lyder umiddelbart god, men. Det vil betyde at flere brugere slet ikke logger på. Om det har økonomisk konsekvens, tror jeg nu ikke, de bidrager stadig med betaling. Men selve spillet vil muligvis miste daglige online besøg. Jeg mener at liv og glade dage på siden trods alt bør være højeste prioritet.
Det er en interessant pointe, så jeg gik lige i databasen for at se om jeg kunne hente nogle tal ud.

Jeg har kigget på alle de klubber, som brugte autotræning i januar, og blandt dem var der kun 10% som loggede ind mindre end 1 gang hver dag.... og mange af dem loggede ind rigtigt mange gange om dagen.
Fedt, har der så været nogen forskel i 2019 eller er det også meget af det samme?

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 14. februar 2020, 16:42
Bjørnholt FC sagde:
FC Sunnyvale sagde:
Hotspur CF sagde:
Ideen med at inkludere autoforlængelse og autotræning i licenspakke lyder umiddelbart god, men. Det vil betyde at flere brugere slet ikke logger på. Om det har økonomisk konsekvens, tror jeg nu ikke, de bidrager stadig med betaling. Men selve spillet vil muligvis miste daglige online besøg. Jeg mener at liv og glade dage på siden trods alt bør være højeste prioritet.
Det er en interessant pointe, så jeg gik lige i databasen for at se om jeg kunne hente nogle tal ud.

Jeg har kigget på alle de klubber, som brugte autotræning i januar, og blandt dem var der kun 10% som loggede ind mindre end 1 gang hver dag.... og mange af dem loggede ind rigtigt mange gange om dagen.
Fedt, har der så været nogen forskel i 2019 eller er det også meget af det samme?
Jeg har tjekket de samme tal for januar i 2019, og det var faktisk næsten det samme. Ca. samme antal som bruger funktionen, og for dem så det heller ikke ud som om at autotræning fik dem til at logge mindre på.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 14. februar 2020, 16:43
Kyoto Okami FC sagde:
Jeg er helt klart for en licenspakke der fjerner reklamer. Men synes måske også det er lidt... knapt så i orden at låse ungdomshold bag den... Har desværre ikke andre ideer til, hvad man kunne smide i... Hovedsageligt fordi, jeg gerne bare betaler en 10'er ekstra for at slippe for reklamer.

En ekstra ungdomsspiller eller to om ugen kunne være en mulighed, men ved ikke om det vil blive anset som en unfair fordel...

Men tænker:

Licens:
-Alt det der er i dag
-Ungdomshold

Vman-PRO
-Alt det der er i dag
-Ungdomshold
-Ingen reklamer
-Eventuel ekstra bonus
-Eventuelt en smule klip hver måned

Det er mine tanker omkring det... Er for Vman-PRO, men synes ikke at ungdomshold skal låses bag det. smiley
Jeg fik lige en helt mærkelig tanke.. smiley Kunne der tilføjes muligheden for deltagelse i
en ugentlig sponsorcup.. Altså uden reklamer, men blot et navn på en cup, sponsoret
af en navngiven virksomhed... Som den tidligere Unisportcup.. Ved ikke om der kunne
hentes nogle kroner til Vman der.. Jeg går ud fra det er popupreklamerne der irriterer folk
og så kunne det måske gøres billigere at tegne reklamefrit abonnement..
Tænker mig noget som adidas-cup, nike-cup eller Carlsberg cup hvor deres logo indgår
i cupnavnet..
Mvh Per

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 14. februar 2020, 16:46
Pers LØVER sagde:
Jeg fik lige en helt mærkelig tanke.. smiley Kunne der tilføjes muligheden for deltagelse i
en ugentlig sponsorcup.. Altså uden reklamer, men blot et navn på en cup, sponsoret
af en navngiven virksomhed... Som den tidligere Unisportcup.. Ved ikke om der kunne
hentes nogle kroner til Vman der.. Jeg går ud fra det er popupreklamerne der irriterer folk
og så kunne det måske gøres billigere at tegne reklamefrit abonnement..
Tænker mig noget som adidas-cup, nike-cup eller Carlsberg cup hvor deres logo indgår
i cupnavnet..
Mvh Per
Vi har desværre ikke rigtigt det samme antal aktive brugere, som førhen gjorde de sponsorerede cups interessante for annoncører.

Bjørnholt FC (And then what) 14. februar 2020, 16:47

Synes du at det overordnet set er en god ide med en form for reklamefrit abonnement?

Ja, til dem som der ikke orker reklamer OVERHOVEDET. Som Arnborg også skriver, så kunne det være fedt hvis man kunne stille reklamer op på den måde, så det ikke ville ødelægge ens oplevelse med spillet. Det ville jeg ihvertfald hellere betale til og så bidrage end ingen reklamer. Men syntes grundlæggende at den pakke uden reklamer så skulle koste mere, da det er en luksus som man kan købe sig til.

Hvad siger du til ideen om at lade ungdomshold blive en del af abonnementet?
Tror du folk vil købe det reklamefri abonnement, hvis det ikke indholder noget "ekstra"? Vil du selv?


Altså lade det blive en del af et abonnement som man skal ha, for at man kan gøre brug af ungdomsholdet? I så fald hvad indebære det så, det er vel det hele spillet kommer til at omhandle eller tager jeg helt fejl der? Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig til det, for hele projektet har aldrig sagt mig det store men på den anden side, så ved jeg heller ikke hvor nødvendigt det bliver at være en del af for stadig at kunne være med i spillet.

Hvis du ikke synes at ungdomshold skal kræve at man køber det reklamefri abonnement, har du så ideer til andre ting vi kan tilføje til abonnementet i stedet?

Hvorfor skal det kræve noget at man køber det? Er det ikke nok i sig selv, at man slipper for reklamer smiley informer mig gerne lige hvis jeg er helt væk der hahah





Bjørnholt FC (And then what) 14. februar 2020, 16:51
FC Sunnyvale sagde:
Bjørnholt FC sagde:
FC Sunnyvale sagde:
Hotspur CF sagde:
Ideen med at inkludere autoforlængelse og autotræning i licenspakke lyder umiddelbart god, men. Det vil betyde at flere brugere slet ikke logger på. Om det har økonomisk konsekvens, tror jeg nu ikke, de bidrager stadig med betaling. Men selve spillet vil muligvis miste daglige online besøg. Jeg mener at liv og glade dage på siden trods alt bør være højeste prioritet.
Det er en interessant pointe, så jeg gik lige i databasen for at se om jeg kunne hente nogle tal ud.

Jeg har kigget på alle de klubber, som brugte autotræning i januar, og blandt dem var der kun 10% som loggede ind mindre end 1 gang hver dag.... og mange af dem loggede ind rigtigt mange gange om dagen.
Fedt, har der så været nogen forskel i 2019 eller er det også meget af det samme?
Jeg har tjekket de samme tal for januar i 2019, og det var faktisk næsten det samme. Ca. samme antal som bruger funktionen, og for dem så det heller ikke ud som om at autotræning fik dem til at logge mindre på.
Fedt!

The lnvincibles (Jeppe) 14. februar 2020, 16:54
Vi har ventet SÅ længe på ungdomshold. Jeg ville personligt blive skuffet hvis jeg skulle give mere for at benytte mig af funktionen. Forestiller mig at mange andre har det på samme måde. smiley

Liverpool Esrum (Klopp) 14. februar 2020, 17:08
Det er en fantastik ide med at lade ungdomshold blive en del af en Vman-PRO det gør at det bliver eftertragtet på en god måde og at dem af os der vil Virtual for lidt ekstra at pusle med og kan lave lidt Credit på den måde og være med til at lave nogle spiller der måske ikke er helt så dyre men alligevel nogle rimlige gode spiller til nye der vil prøve Virtual spillet og dermed måske blive mere fanget af det

Mvh
Henrik Crillesen

Attrup FC (Martin "fugle" Fuglsang) 14. februar 2020, 17:12
1) Jeg synes idéen om et reklamefrit abonnement er god, men jeg er helt enig i, at det langt hen ad vejen bare svarer til at have en browser med ad-blocker, og at det derfor isoleret set får svært ved at sælge sig selv.
2) Jeg synes det er en spændende idé ag gøre ungdomshold til en del af PRO, så længe man kan holde det fri for pay-to-win. Hvis det bliver for ubalanceret, vil licens-brugerne blive opdelt i uden-licens og PRO-licens, fordi der ikke længere vil være nok incitament for regulær licens.
3)Jeg tror de færreste vil købe PRO licens uden noget ekstra. Jeg tror de fleste PRO-licens-kunder vil komme fra regulær-licens gruppen. Ergo antallet af samlede licens-brugere vil nok ikke stige voldsomt.
Jeg vil stadig selv overveje at købe PRO-licens uanset for at støtte spillet og dets overlevelse, men det beror på et nostalgisk perspektiv, der ikke findes ved nye kunder.
4) Jeg har ikke andre bud på PRO-funktioner i skrivende stund, men er spændt på andres input.

/Martin

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 14. februar 2020, 17:14
FC Sunnyvale sagde:
Pers LØVER sagde:
Jeg fik lige en helt mærkelig tanke.. smiley Kunne der tilføjes muligheden for deltagelse i
en ugentlig sponsorcup.. Altså uden reklamer, men blot et navn på en cup, sponsoret
af en navngiven virksomhed... Som den tidligere Unisportcup.. Ved ikke om der kunne
hentes nogle kroner til Vman der.. Jeg går ud fra det er popupreklamerne der irriterer folk
og så kunne det måske gøres billigere at tegne reklamefrit abonnement..
Tænker mig noget som adidas-cup, nike-cup eller Carlsberg cup hvor deres logo indgår
i cupnavnet..
Mvh Per
Vi har desværre ikke rigtigt det samme antal aktive brugere, som førhen gjorde de sponsorerede cups interessante for annoncører.
Nej men vi kommer forhåbentligt højere op igen i fremtiden.. smiley Måske man kunne starte
med et mindre sponsorat.. Der kunne øges ved fremtidig succes.. Og samtidig tilbyde den
ekstra cupmulighed i Pro-abonnementet
Det er bare en ide.. Du kender selvfølgelig langt bedre de reele muligheder.. Og også ud-
sigterne for Vman..
Mvh Per
Besvar