Vman-PRO

Skrevet i Udviklerhjørnet

Raiders IF (slut p rut and out) 14. februar 2020, 18:12
Fenerbahce Sports Club sagde:
Tilmelding til ungdomshold-beta åbner i aften?

Hvad med at smide et link til det?
klik på ungdomshold, åben nyt vindue og tilmeld

Joggedrengene (Joggingole) 14. februar 2020, 18:23
Raiders IF sagde:
hvis man ville spille spil online, så må man betale hvis man vil have hele "pakken".....

fint med mig hvis prisen hæves og jeg slipper for reklamer ( bruger ad blok personligt )

men som jeg ser det, bør man holde sig for øje at alle klubber med ungdomshold, forøger antallet af spillere med op til 33%

Derfor bør man evt kunne indføre, at licensklubber fik 10 ungdomsspillere om ugen, istedet for 5 som nu.....( da behovet for spillere vil stige )

som spillet er pt, favoriseres de klubber med mange credits, ved at udvide antallet af unge vil priserne falde og nye klubber vil kunne deltage i spillet, fremfor at de pt bruger alt tiden på at handle og ligge i de lavere ligarækker, har respekt for dem der magter at handle konstant, men vi kunne godt bruge mere konkurrence....

Helt enig.
Ekstra ungdomsspillere er under ingen omstændigheder "Pay-to-win."

bare min mening

ha en dejlig aften alle

york (nigel worthington) 14. februar 2020, 19:17
PAN united sagde:
For det første - Tak for nogle gode indlæg de seneste dage. Det er ikke fordi, jeg har selv har følt behovet, men dejligt når andre har haft behovet, at jeg slipper for at læse alt det brok smiley

- Reklamefrit abonnement er en glimrende ide.
- At lade ungdomsholdet være en del af det, er også en glimrende ide. Hvad med 3 licens-typer og 5 eller 10 kroner mere for ungdomshold? Umiddelbart er det ikke alle, der har interesse i ungdomsholdet.
- Personligt irriterer reklamerne mig ikke, så jeg behøver ikke købe den forbedrede licens. Dog er jeg vild med spillet og ville gerne lægge de 10 kroner ekstra, så spillet kan løbe bedre rundt. At slippe for reklamerne er jo så alligevel en "sidegevinst", selvom det ikke irriterer mig.

Lige et par spørgsmål derudover:
- Du nævner, at man overgår til det nye humørsystem, når man køber ungdomshold. Hvis man skal "købe" ungdomshold gennem licens, kan man så i teorien fortsætte med det gamle humør-system og dermed spille med samme "humør-strategi" som nu, hvis man ikke tilkøber ungdomshold?

- Hvad er tidshorisonten i forhold til at beta-testen er for 100% af de tilmeldte?
vi fik vist aldrig et svar på dette spørgsmål

The Danish Vikings (H Hansen) 14. februar 2020, 19:45
I modsætning til mange andre spil, er vman et spil hvor alle klubber og managers burde have lige vilkår.
Derfor giver det ikke mening af vi taler, forskellige abonnementer, klip mv.
Gør det ens for alle
Første 3 måneder gratis prøvespil, herefter licens ens for alle på xx kr, tilkøbes licens ikke en måned efter udløb, sættes spillere og personel automatisk på aktion og klubben er inaktiv indtil licens igen købes, der kan ikke handles, spilles kampe,forlænge kontrakter mv. Uden licens.
Men ens for alle og et lille beløb, men mange betalende.

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 14. februar 2020, 19:55
Jeg har ikke læst alle opslagene, så det bliver sikkert en gentagelse eller to.. er jo ikke vant til at der kommer så mange blog indlæg efter hinanden, det skal man måske vende sig til :'D

Som Lyon nævner, så har jeg været lidt inde på det med forskellige pakker - det kun hvis man søger de "ekstra kroner"!
Lyon sagde:
Jeg er vild med idéen, så ti stille og tag mine penge smiley

Der var en debat om forskellige licenspakker for ikke ret lang tid siden, jeg kan dog ikke lige finde det igen. Jeg kan huske, at der blev forslået at inkludere nogle vmanklip i pakkerne. Kan man ikke gøre det samme med Vman-PRO?

Edit: Nååh ja, her er det. Credit til KBHAVANA CF
https://www.virtualmanager.com/forums/topics/1210842-opfrisk-vman
Når man har 3 produkter at vælge i mellem, så vil man pr. automatik sammenligne produkt 1 vs produkt 2, og derfra produkt 2 vs produkt 3. -> de fleste vil vælge produkt 3, er ret sikker på at det bevist indenfor noget marketing halløj.

Jeg var meget fortrøstningsfuld ved dit første blog-indlæg. Denne er jeg dog mere bekymret for... her kommer mine tanker - opsamler det i to punkter.

1. At man får reklamefrit licens er okay - personligt vil jeg ikke give de 10kr. ekstra for at fjerne reklamer. Ad-Block virker ganske fint hos mig.

Spørgsmålet er så, hvad kan vman give for de 10 kr. ekstra?
- Det som koster ekstra i dag skal i min optik fjernes og tilføjes denne store pakke (hvor man fordeler nogle vman klip ud hver måned i en separat konto ved siden af ens credits kaldt eks. "Vman-klip konto". Her skal man kunne spare op hvis man eventuelt ikke får brugt alle klip op). Der er folk som bruger mange penge på at købe vman klip - jeg synes det er uretfærdigt at priserne er så dyre på vman klip og man kun kan bruge det i 4 sammenhænge. Sig tak til dem, som hver måned har lagt så mange penge og tilbyd dette produkt og tilføj måske 1 til 2 steder mere hvor vman klip kunne bruges, eksempelvis at man kan bruge klip til at forøge energi og at man tilføjer en ny feature der går ud på at man har "pedel" der har til opgave at vedligeholde grønsværen og stadion - så man undgår at betale uhyre mange credits på stadion reparationer så ofte. Ikke at denne pedel skal kunne holde det på 100 % automatisk, men at han kan øge tilstand på stadion med 1-1.5% hver gang man bruger x klip (Hvis det ikke giver mening, så vil jeg gerne uddybe idéen).

Idéen med 1 års pakker har jeg heller aldrig været fan af, kan ikke lide at betale forud for noget jeg ikke har fået og oplevet - hvad det så end måtte være. Derfor håber jeg ikke at vman bliver et spil der hælder til at forbinde forbrugeren. Altså at vi skal ud i det punkt, hvor man er nødsaget til at betale for ét år før det giver mening økonomisk - nej tak.

Jeg vil hellere se det fra en anden vinkel, kan du med de 10 kr. ekstra pr. måned pr. bruger (antag dem som betaler) lave en beregning der viser om der er overskud til at ansætte én/to(?) mere til at hjælpe med udviklingen? Så vil jeg gerne være med til at give den ekstra 10'er. Det er vigtigere for mig end det ellers nævnte, da det netop har været udviklingsfasen som har været en hæmsko.

2. Hvorfor skal ungdomsholdet nu pludselig være en del af den store pakke? Det kan jeg ikke se nogen idé i.
- For 3 år siden blev licenserne reguleret/hævet til "gamle priser" og i samme kontekst blev det bakket op med at det skulle bruges i forbindelse med ungdomsholdet.
Undskyld mit sprog, men det svarer til at du nu **** på de folk som i 3 år har betalt for din mad. Kunderne/brugerne har givet det ekstra i licens fordi man har troet på projektet - at det så ikke er blevet til "mere" sidenhen, har vi jo været igennem i seneste blog - og som tak for at holde butikken i gang, får man ikke lov til at komme ind i varmen. Den idé synes jeg personligt, at du skal droppe. Personligt vil jeg ikke give de 10 kr. ekstra, for at få lov til at spille noget vi har været så forfærdeligt længe på. Ren princip.

Det er bekymrende, at dette opslag vedrørende stigninger i licens, etc. kommer så kort tid efter dit seneste blog-indlæg blev taget godt imod. Måske kommer det fordi det blev taget for godt imod og du nu kan tillade dig lidt mere? Du var meget åben omkring økonomien og det giver sikkert et belæg for at du gerne må bede om mere, men jeg håber at du tænker på de brugere som har været med til at støtte både dig og din virksomhed.


Jeg har sikkert glemt én pointe eller to. smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 14. februar 2020, 19:57
york sagde:
PAN united sagde:
For det første - Tak for nogle gode indlæg de seneste dage. Det er ikke fordi, jeg har selv har følt behovet, men dejligt når andre har haft behovet, at jeg slipper for at læse alt det brok smiley

- Reklamefrit abonnement er en glimrende ide.
- At lade ungdomsholdet være en del af det, er også en glimrende ide. Hvad med 3 licens-typer og 5 eller 10 kroner mere for ungdomshold? Umiddelbart er det ikke alle, der har interesse i ungdomsholdet.
- Personligt irriterer reklamerne mig ikke, så jeg behøver ikke købe den forbedrede licens. Dog er jeg vild med spillet og ville gerne lægge de 10 kroner ekstra, så spillet kan løbe bedre rundt. At slippe for reklamerne er jo så alligevel en "sidegevinst", selvom det ikke irriterer mig.

Lige et par spørgsmål derudover:
- Du nævner, at man overgår til det nye humørsystem, når man køber ungdomshold. Hvis man skal "købe" ungdomshold gennem licens, kan man så i teorien fortsætte med det gamle humør-system og dermed spille med samme "humør-strategi" som nu, hvis man ikke tilkøber ungdomshold?

- Hvad er tidshorisonten i forhold til at beta-testen er for 100% af de tilmeldte?
vi fik vist aldrig et svar på dette spørgsmål
Det er lidt svært at vide på nuværende tidspunkt, men det burde ikke tage super lang tid.

Den lukkede test har fanget alle de åbenlyse bugs.
Er dette svar ikke nok.. ?
Jeg mener at have læst en uge men kan ikke finde det igen...!
Men om der gå 2 eller 3 er vel acceptabelt.. Efter den ventetid
vi allerede har haft smiley
Mvh Per

Ulm Warhawks (Ulmeister) 14. februar 2020, 20:07
Jeg kan godt lide ideen om tre licensniveauer.

Ingen licens = prøveabonnement. Enten som i dag med begrænsede udviklingsmuligheder eller som et tidligere forslag i tråden, hvor man kun kan spille/prøve spillet i fx 2-3 måneder.

Licens = som i dag hvor du kan spille spillet uden betydningsfuldebegrænsninger, ungdomshold skal være en mulighed.

Pro licens = Ekstra features der ikke forbedrer ens chancer for at komme til top (ingen øget indtjening, flere ungdomsspillere eller andet). Fx reklamefri, Vman klip, skift trøjedesign gratis, flere pladser på ønskelisten, SMS ved skader eller karantæner (hvis det ikke er for dyrt), mulighed for at hoppe frem og tilbage i kampe og øge afspilningshastighed, grafik over udvikling af spillerværdi, mulighed for at ændre valgfrit dages træningsgennemsnit under spillerne.

Jeg tror, der vil være for stort frafald, hvis ungdomsholdet blev en betalingsting udover alm licens. Pro licens bær ikke give for mange klip, da nogen fortsat skal have glæde af at købe klips ved siden af.

CSKA Lokomotiv (Logo-motivet) 14. februar 2020, 20:10
Rigtig fed ide og jeg glæder mig til at se hvad det fører til.

Jeg synes et reklamefrit abonnement vil være fedt! Dog i stedet for at gøre et ungdomshold en feature for et plus abonnement, vil jeg mene at det ville være mere interessant at gøre det muligt at hente flere ungdomsspillere.
Nye ungdomshold betyder større trupper, hvorfra der vil være behov for mere talentmasse for ikke at prissætningen skal gå helt amok på baggrund af øget efterspørgsel.

Jakob

FC Rakkeby (Casper) 14. februar 2020, 21:20
Som flere andre også har skrevet, så synes jeg at det vil være skammeligt hvis ungdomshold eller andre features der vil kunne øge indtjeningen skal tilkøbes yderligere. Og det er i min verden ligegyldigt om det er lidt eller meget indtjeningen øges, det er bare et lille, men også første skridt imod pay to win.

Hvis der absolut skal være et "nyt" eller "ekstra" abonnement, så bør det være features som ikke kan give en økonomisk fordel i spillet. F.eks. ekstra features til assistent manageren ift spiller analyse eller lign., grafiske ændringer, personalisering af stadions o.l. og som du selv nævner spillets egen adblocker.

Edit: yderligere kunne det at ansøge om at være med til at beta teste nye features være en del af et pro abonnement.

Ellers super godt at du involverer spiller basen og får vores inputs, uanset hvad beslutningen ender ud med!

La Petite Mort (JT) 14. februar 2020, 21:56
Hejsa, godt at høre ungdomsholdet er på vej snart. Burde være i en grund licens så lang tid vi har ventet. Men ok at smide det i en lidt dyrere Pro version efter at have hørt din historie - jeg skal nok købe :-)...og tillykke med opkøbet!

Noget helt andet. Har hørt en del om ungdomsholdet nu - men hvad er aldersintervallet på det hold? 15-18 år..eller?
Besvar