Feedback: Nyt sponsorsystem

Skrevet i Udviklerhjørnet

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 1. august 2022, 17:49
Primus Academy sagde:
Feedback fra en lille og fattig klub smiley
Mega fedt system. Fungerer godt, og det er nogle gode og rimelige beløb man kan hente i forhold til min størrelse af klub. Jeg kan nu hente større beløb en tidligere.
Kun positive vibes herfra! smiley
1+

FC Hefaistos (Martin ) 1. august 2022, 17:54
GalatasarayTR sagde:
Jeg er nok en af dem der brokker, men hvis ingen brokker/kritisere vil den nye sponsoridée ikke kunne optimeres. Se det mere som en kritik.

Jeg var en af dem der udnyttede sponsortricket. Det er godt at det er fjernet, men nu håber jeg man finder noget mere balanceret smiley

Jo mere supporter man har jo højere sponsorbeløb bør der være i spil. Tror nu også det var det der blev skrevet herinde.
Selvfølgelig er det vigtigt at komme med kritik, så længe det er konstruktivt og noget man kan bruge til noget, da det er også er den måde spillet kan udvikle sig på.


FC Hefaistos (Martin ) 1. august 2022, 17:55
Primus Academy sagde:
Feedback fra en lille og fattig klub smiley
Mega fedt system. Fungerer godt, og det er nogle gode og rimelige beløb man kan hente i forhold til min størrelse af klub. Jeg kan nu hente større beløb en tidligere.
Kun positive vibes herfra! smiley
Helt enig!

Selvom jeg er en klub der ligger i 2 div, synes jeg det har været vildt svært at få godkendt sponsorbeløb. Så det nye system kan hvertfald hjælpe min klub økonomisk og større end det jeg kunne få godkendt.

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 1. august 2022, 18:56
Samler lige et par indlæg i et svar.

Det er nok at skrive forslag til bonusbeløb her, så samler jeg dem op og sender videre.

Brok er ikke det samme som kritik, og slet ikke konstruktiv kritik.

Sætninger som "kom nu igang, fix det" hjælper intet.
Der er stor forskel på ovenstående brok / mudderkast og nedenstående konstruktive kritik, som kan arbejdes udfra.
"Jeg mener ikke beløbene er høje nok, måske man kunne udregne ud fra (...)"

Supportere var et stor faktor i det gamle sponsorsystem, da flere supportere giver øget kendskab til sponsoren. Dette er stadig tilfældet. Antallet af supportere giver en større effekt, men der er også en rum tilfædighed med i spillet. Det er lidt mere satset - det kan man se, hvis man har prøvet at afslå alle tilbud og få nogen nye. De er ikke altid bedre.

Raklev gi (nikolas jensen) 1. august 2022, 19:50
ved godt det er tidligt med det nye sponor system og der kommer til at være opdateringer med det her i løbet af ugen men her er nogle ting jeg har lagt mærke til:

er lige rykket op i 2. div efter at være rykket op og ned som norwich de sidste par sæsoner men alle de bud jeg for med bonusser er helt urealistiske som vind ligaen slut top 3 vind 6 kampe i streg men har det værste hold i ligaen, så at de passer lidt mere til den klub det er

lidt ideer til bonusser, man kun e lave noget med clean sheets, liga top scorer, top assister, klub med flest mål scoret, klub med mindst mål lukket ind, undgå at rykke ned og måske noget langsigtet som ryk op i 1. div inden for 3 sæsoner hvis man lægger i bunden af 2. div og så hvis man lægger i toppen af 2. div så en med ryk op og undgå at ryk ned i 2. div inden for 4 sæsoner

måske man også kunne lave det med de langsigtede at man lavede forhandlinger med sponsorerne så at man fx kunne komme med et bud til et "brand" og de så kom med noget tilbage og så at man fortsatte indtil at en enten sponsorerne eller man selv acceptere et af tilbuddene

man kunne også lave noget så man havde flere sponsorer fx 2 langsigtede og 1-2 kortsigtede og så en af de langsigtede kom på trøjen og den anden måske også kom et andet sted på trøjen eller på stadionet og så de 2 kortsigtede kom et lille sted på stadionet

Raklev gi (nikolas jensen) 1. august 2022, 19:55
og lige en ting til mine to andre indslag så kunne man lave noget med hvor stor klubben engang var som fx hvis man nu var en kæmpe klub engang men at man så mistede interessen for spillet og ikke spillede i et stykke tid og nu er en normal klub at man så fik lidt flere penge i sponsorer og flere sponsorer der ville give en tilbud

man kunne også lave sådan at man fik sponsor tilbud hen ad ugen så fx at man jo kunne have mere end en sponsor så kunne man som stor klub have flere sponsorer som i virkeligheden har alle de store klubber mere end 5 sponsorer og nogle meget små klubber har måske 2-3 små sponsorer hvor man kan se barcelona og real madrid har gennem de seneste år tjent flere milliarder på sponsorer men siger ikke at mn burde tjene så mange penge på sponsorer i VMAN fordi at så ville det ødelægge den måde markedet og sådan noget fungerede

FC Bello TK (Christian) 1. august 2022, 19:56
hej. jeg kom desværre til accepter en af mine tilbud anden gang selvom jeg ikke ville da det simpelhen ikke lever op til en hvad der skal gives. Sponser penge i det nye ind til vider er langt langt under hvad jeg kunne få ved det gamle. der lå jeg mellem 3-10 mill i ugen i sponser for opnå mine mål denne her gang kunne jeg få 1.7 mill ca.
så regnet ud i forhold til sidste uge hvor den lå på 10 mill og 1,7 mill den her uge giver i mig simpelhen 17 procent af hvad jeg fik sidste uge. vi alle råbt op på at vi mangler indtægt i fordi det for dyrt ligge i toppen men hvis vi skal til freduser os med 1/5 del af hvad vi fik før. så må jeg sige så vil det aldrig gå. for mig i at jeg kan tjene 8.3 mill mindre end sidste uge på sponser er jo vandvittig.
Der simpelhen nød til få kigge på de beløber og ved jeg ikke den eneste.
jeg må sige jeg godt nok rimelig chokket over at i kan tilbyde en i bedste række sølle 1.7 mill. det er satme alt andet end okay.

Als EliteSport (Philip) Crew 1. august 2022, 20:20
FC Bello TK sagde:
hej. jeg kom desværre til accepter en af mine tilbud anden gang selvom jeg ikke ville da det simpelhen ikke lever op til en hvad der skal gives. Sponser penge i det nye ind til vider er langt langt under hvad jeg kunne få ved det gamle. der lå jeg mellem 3-10 mill i ugen i sponser for opnå mine mål denne her gang kunne jeg få 1.7 mill ca.
så regnet ud i forhold til sidste uge hvor den lå på 10 mill og 1,7 mill den her uge giver i mig simpelhen 17 procent af hvad jeg fik sidste uge. vi alle råbt op på at vi mangler indtægt i fordi det for dyrt ligge i toppen men hvis vi skal til freduser os med 1/5 del af hvad vi fik før. så må jeg sige så vil det aldrig gå. for mig i at jeg kan tjene 8.3 mill mindre end sidste uge på sponser er jo vandvittig.
Der simpelhen nød til få kigge på de beløber og ved jeg ikke den eneste.
jeg må sige jeg godt nok rimelig chokket over at i kan tilbyde en i bedste række sølle 1.7 mill. det er satme alt andet end okay.
Såvidt jeg forstår, så har udvikler aldrig haft til henseende at folk skulle gøre brug af 'sponsortricket' til at få så store beløb i sponsorater. Meningen har været at der blev givet et grundbeløb, som var sat rimeligt, hvorefter du kunne søge om et mindre beløb i bonus.

Derefter har der været en general forventning om at de forrige bonusbeløb var normen - selvom det aldrig var meningen.

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 1. august 2022, 20:23
FC Bello TK sagde:
hej. jeg kom desværre til accepter en af mine tilbud anden gang selvom jeg ikke ville da det simpelhen ikke lever op til en hvad der skal gives. Sponser penge i det nye ind til vider er langt langt under hvad jeg kunne få ved det gamle. der lå jeg mellem 3-10 mill i ugen i sponser for opnå mine mål denne her gang kunne jeg få 1.7 mill ca.
så regnet ud i forhold til sidste uge hvor den lå på 10 mill og 1,7 mill den her uge giver i mig simpelhen 17 procent af hvad jeg fik sidste uge. vi alle råbt op på at vi mangler indtægt i fordi det for dyrt ligge i toppen men hvis vi skal til freduser os med 1/5 del af hvad vi fik før. så må jeg sige så vil det aldrig gå. for mig i at jeg kan tjene 8.3 mill mindre end sidste uge på sponser er jo vandvittig.
Der simpelhen nød til få kigge på de beløber og ved jeg ikke den eneste.
jeg må sige jeg godt nok rimelig chokket over at i kan tilbyde en i bedste række sølle 1.7 mill. det er satme alt andet end okay.
Det gamle system var ret ødelagt og tilgodeså slet ikke nok klubber - så at du har kunne få 3-10 mil igennemsnit er også vanvittigt, når jeg f.eks. kunne få mellem 0 og 0 hver uge.
Jeg tror, jeg selv har haft tre-fem uger med sponsor hele året.
Så husk på, at din situation er langt fra den "almindelige".

Det gamle system blev udnyttet til at give få rigtig meget.
Med det nye system er der mange, der kan få lidt (nogen kan være heldige at få mere end andre stadig). Men det er langt mere balanceret.

Det er ikke en gavebod hellere - man får ikke bare credits fordi man er topklub. Det skal stadig være en udfordring og noget, der skal kæmpes for at opnå og bibeholde. En gang topklub er ikke altid en topklub.

RB Jackboys (Peter) 1. august 2022, 20:41
Jeg er glad for, at have fået 10 mio. i sponsor for en lille måned siden. Så nåede jeg at få min del af kagen smiley Det gamle system var tydligvis ødelagt, og selvom det engang imellem kunne give pote, er jeg kæmpe fan af opdateringen.

Synes overall jeres arbejde er skide godt - altid dejligt at læse med og få et lille indblik i tingene "bag kulissen".
Besvar