Feedback: Nyt sponsorsystem

Skrevet i Udviklerhjørnet

FC Donald MC (Anders Mc) 1. august 2022, 20:41
Personligt stor ros herfra, mht det nye system. Det tegner skide godt

FC Bello TK (Christian) 1. august 2022, 20:57
FC Apollyon sagde:
FC Bello TK sagde:
hej. jeg kom desværre til accepter en af mine tilbud anden gang selvom jeg ikke ville da det simpelhen ikke lever op til en hvad der skal gives. Sponser penge i det nye ind til vider er langt langt under hvad jeg kunne få ved det gamle. der lå jeg mellem 3-10 mill i ugen i sponser for opnå mine mål denne her gang kunne jeg få 1.7 mill ca.
så regnet ud i forhold til sidste uge hvor den lå på 10 mill og 1,7 mill den her uge giver i mig simpelhen 17 procent af hvad jeg fik sidste uge. vi alle råbt op på at vi mangler indtægt i fordi det for dyrt ligge i toppen men hvis vi skal til freduser os med 1/5 del af hvad vi fik før. så må jeg sige så vil det aldrig gå. for mig i at jeg kan tjene 8.3 mill mindre end sidste uge på sponser er jo vandvittig.
Der simpelhen nød til få kigge på de beløber og ved jeg ikke den eneste.
jeg må sige jeg godt nok rimelig chokket over at i kan tilbyde en i bedste række sølle 1.7 mill. det er satme alt andet end okay.
Det gamle system var ret ødelagt og tilgodeså slet ikke nok klubber - så at du har kunne få 3-10 mil igennemsnit er også vanvittigt, når jeg f.eks. kunne få mellem 0 og 0 hver uge.
Jeg tror, jeg selv har haft tre-fem uger med sponsor hele året.
Så husk på, at din situation er langt fra den "almindelige".

Det gamle system blev udnyttet til at give få rigtig meget.
Med det nye system er der mange, der kan få lidt (nogen kan være heldige at få mere end andre stadig). Men det er langt mere balanceret.

Det er ikke en gavebod hellere - man får ikke bare credits fordi man er topklub. Det skal stadig være en udfordring og noget, der skal kæmpes for at opnå og bibeholde. En gang topklub er ikke altid en topklub.
Jeg helt enig i at det gamle system er totalt ødelagt. Men må sige at jo længer man oppe i rækkerne og i vifa rank ligger lønninger os vandvittig høje bruge 1 million om dagen i løn ikke meget unormal når du helt i toppen. Så skal sponser os være med. Jeg håber virkelig at se lidt flere ændringer i forhold til det i starte med. At jeg får 1.7 mill i sponser ikke for lidt som en snop men er sku ikke møj når jeg går efter vinde liga og skal med i toppen. Ved godt at man ikke skal tjene alt ind på sponser. Men syns godt nok 1.7 mill kan jeg få meget meget lav sat. Fordi der langt op for jeg kan tjene mit ind. På mit hold jeg ville godt kunne se mere økonomisk for alle klubber der spiller med i toppen og vil vinde liga og kæmpe med om det. Men er for alle der skulle være mere økonomisk i det. Jeg håber bliver rette på det her fordi ellers bliver det sku møj dyrt det hold smiley

Ulm Warhawks (Ulmeister) 1. august 2022, 22:35
FC Bello TK sagde:

Jeg helt enig i at det gamle system er totalt ødelagt. Men må sige at jo længer man oppe i rækkerne og i vifa rank ligger lønninger os vandvittig høje bruge 1 million om dagen i løn ikke meget unormal når du helt i toppen. Så skal sponser os være med. Jeg håber virkelig at se lidt flere ændringer i forhold til det i starte med. At jeg får 1.7 mill i sponser ikke for lidt som en snop men er sku ikke møj når jeg går efter vinde liga og skal med i toppen. Ved godt at man ikke skal tjene alt ind på sponser. Men syns godt nok 1.7 mill kan jeg få meget meget lav sat. Fordi der langt op for jeg kan tjene mit ind. På mit hold jeg ville godt kunne se mere økonomisk for alle klubber der spiller med i toppen og vil vinde liga og kæmpe med om det. Men er for alle der skulle være mere økonomisk i det. Jeg håber bliver rette på det her fordi ellers bliver det sku møj dyrt det hold smiley
Da jeg spillede i toppen og lå top 5 vifa rank igennem flere måneder, der fik jeg aldrig mere end 1,8 mio, selvom jeg søgte top 1 i bonus. Følte jeg mig snydt, når hold udenfor top 100 fik 10 mio? Ja.

Det gamle system gav 5% klubber høje sponsorater og 95% ingenting. Nu får alle en sponsor, og så er der naturligt, at beløbene er mindre, medmindre den samlede sponsormængde øges, og det sætter mere gang inflationen, end der i forvejen er.

fcmikser (Mikkel Misser Kilde) 1. august 2022, 23:00
Kan allerede sige nu at jeg synes det nye system slår det gamle med adskillige længder!

Kan læse mange synes det gamle har været ligesom en lottokupon og nu får du et overblik over det hele og de målsætninger som jeg synes gør spillet sjovere for managers da der nu er mere at fokusere på.

dejligt med nyt til spillet, et forslag til fremtiden kunne være muligheden for at have mere end et sponsorat. Ligesom mange fodboldklubber har en hovedsponsor som står på maven af spilletrøjerne, hvor de mindre sponsorere sidder på ærmer og ryg. Man kunne måske gøre noget med stadion hvor en langside har en sponsor og den anden langside har en anden sponsor, beløbene skulle så justeres til klubbens størrelse og antallet af sponsorer vil falde jo lavere division og vifa rank man har.

Jeg er dog meget tilfreds med det nye system og de tiltag som er blevet lavet det er en KÆMPE opgradering i forhold til det gamle system så for nu er jeg meget tilfreds.

(P.S det skal siges jeg allerede har accepteret et sponsor forslag som er over 3x så god som min nuværende aftale til næste sæson)

FC Bello TK (Christian) 2. august 2022, 02:20
Ulm Warhawks sagde:
FC Bello TK sagde:

Jeg helt enig i at det gamle system er totalt ødelagt. Men må sige at jo længer man oppe i rækkerne og i vifa rank ligger lønninger os vandvittig høje bruge 1 million om dagen i løn ikke meget unormal når du helt i toppen. Så skal sponser os være med. Jeg håber virkelig at se lidt flere ændringer i forhold til det i starte med. At jeg får 1.7 mill i sponser ikke for lidt som en snop men er sku ikke møj når jeg går efter vinde liga og skal med i toppen. Ved godt at man ikke skal tjene alt ind på sponser. Men syns godt nok 1.7 mill kan jeg få meget meget lav sat. Fordi der langt op for jeg kan tjene mit ind. På mit hold jeg ville godt kunne se mere økonomisk for alle klubber der spiller med i toppen og vil vinde liga og kæmpe med om det. Men er for alle der skulle være mere økonomisk i det. Jeg håber bliver rette på det her fordi ellers bliver det sku møj dyrt det hold smiley
Da jeg spillede i toppen og lå top 5 vifa rank igennem flere måneder, der fik jeg aldrig mere end 1,8 mio, selvom jeg søgte top 1 i bonus. Følte jeg mig snydt, når hold udenfor top 100 fik 10 mio? Ja.

Det gamle system gav 5% klubber høje sponsorater og 95% ingenting. Nu får alle en sponsor, og så er der naturligt, at beløbene er mindre, medmindre den samlede sponsormængde øges, og det sætter mere gang inflationen, end der i forvejen er.
Jeg enig at det kan ikke passe man få den hele vejen men syns godt man kan kigge på det fordi 1.7 mill som jeg får nu kommer jeg sku ikke langt med. Må helt ærlig indrømme jeg syns det nye system ser spænede ud men mangler stor del i det ved at skal være realistisk sponser beløber. Og at jeg ikke kunne få noget for at spille i 1 div men får noget for spille i 2/3 div giver da ikke meget mening. Der i må man sige der mangler en del forbedring i at den skal se hvor man spiller. Men jeg håber når denne her uge omme at der styr på bedre tilbud til folket.

Men kan læse folk glad for nye system og det og alle nu kan få sponser. smiley
Det helt sikker posetiv. ‘smiley
Men i min verden skal os være nogle økonomisk ved være top 10 og 50. Og 100 fordi lønningerne ved være i top 100 og top 10 kæmpe forskel os smiley fordi lønnen bliver kun støre og støre jo længer du kommer op. Og må personlig sige skal os være en fordel og os rimelig stor ved at spille i 2 og 1 div fordi sponser penge skal bare være høje i dem bedste række. Og nå vinde ligaen. Så på det punk syns jeg virkelig skal kigges på smiley

Thorshammer United (EPU) 2. august 2022, 07:23
Efter min mening har man været ret usædvanlig længe om at lukket det hul, som gør sponsortricket mulig.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 2. august 2022, 09:21
FC Bello TK sagde:
Men i min verden skal os være nogle økonomisk ved være top 10 og 50. Og 100 fordi lønningerne ved være i top 100 og top 10 kæmpe forskel os smiley fordi lønnen bliver kun støre og støre jo længer du kommer op. Og må personlig sige skal os være en fordel og os rimelig stor ved at spille i 2 og 1 div fordi sponser penge skal bare være høje i dem bedste række. Og nå vinde ligaen. Så på det punk syns jeg virkelig skal kigges på smiley
Er helt enig i, at der skal gøres noget, så toppen bliver mere attraktiv - eller talentklubber bliver mindre attraktivt. Det er synd med et managerspil, hvor få af de store klubber går op i pokaler.

En løsning kunne være at lønninger afspejler spillerens talent/vurdering fremfor klubbens vifa rank. Derved vil det ikke kunne betale sig at fedte rundt i de lave rækker med lave indtægter, mens man betaler høje lønninger for store talenter. Øger man udgifter fremfor indtægter i spillet, så undgår man måske også, at prisen ikke stiger i det hastige tempo, som er tilfældet pt - og som igen gør talentklubber mere attraktive. Credits er åbenbart mere attraktivt end pokaler i Vman.

Dior (CEO D) 2. august 2022, 12:52
Først brokkede “alle” sig over at det gamle system var lort og det kunne ikke være rigtigt at VMAN ikke kunne komme med et nyt system nu kommer de så med et nyt system men det åbenbart også lort hvilket jeg personligt ikke synes
Synes holdet bag fortjener et klap på skulderen for at prøve at gøre det til et federe spil !

Raklev gi (nikolas jensen) 2. august 2022, 12:53
nemlig det nye system er meget bedre det mangler nogle ting men man kan bare skrive noget konstruktiv kritik med det og så skal det nok blive ændret

Ulm Warhawks (Ulmeister) 2. august 2022, 14:09
Nedenstående skrev jeg ved en fejl i generelt, så det kommer også her, hvor crew i større grad kigger med.

Kan generelt godt lide det nye sponsorsystem.

Har dog følgende forbedringsforslag:

- Bonuskrav til position, skal tilpasses ligaen bedre.

Giver ingen mening at jeg får bonus for top 4 uanset division. Pt spiller jeg 2. Division men har fået bonuskrav om top 4 i 4. Division. Det er langt sværere at blive 4. I nuværende division, end hvis jeg rykker ned. Det bør indarbejdes i sponsoratet. Fx 4. Plads i 2. division eller 2. Plads i 3. Division eller 8. plads i 1. Division. Måske et tillæg/fradrag i grundbeløb, afhængig af om jeg rykker op eller ned i indeværende sæson.

- Bonus skal være en større del af sponsoratet.

Pt kan jeg få 580.000 i grundbeløb. Bonuskrav kan øge sponsoratet med 40k eller reducere med 20k. Det er så beskedent et beløb, at det reelt er ligegyldigt, hvad jeg vælger. Der er ingen længere overvejelser i det. Havde bonus reduceret grundbeløb med 50% med mulighed for at tjene 25% ekstra, så ville det begynde at give mening at tænke over valget.

- Mulighed for flere bonusser pr sæson.

Fx både at kunne tilvælge top 4 placering samt score minimum 40 mål. Hver bonus skal kunne tilvælges/fravælges enkeltvis.
Besvar