Feedback: Ny medarbejder-søgning

Skrevet i Udviklerhjørnet

Forza Anarchy (Don Corleone) 5. september 2023, 17:15
FirkløverFC sagde:
Hvorfor straffe dem der har gjort en indsats for at finde personale?
Det siger jeg heller ikke man skal, men der er bare den eneste mulighed hvis man gerne vil have et fair system. Derudover synes jeg også at det vil gøre spillet mere spændende, hvis man rent faktisk var nødt tilsat træffe nogle betydningsfulde valg løbende, så man ikke bare køre hele klubben på autopilot.

Derudover skal man sørge for at trænerens løn afspejler kvaliteten. Gør de bedste træners løn 10-20 gange højere, så man derved bliver nødt til at overveje hvorvidt det er pengene værd.

Forza Anarchy (Don Corleone) 5. september 2023, 17:18
FirkløverFC sagde:
Hvorfor straffe dem der har gjort en indsats for at finde personale?
Hvis man ikke ønsker at straffe de som har gjort en stor indsats for at finde 20 af de bedste træner, kan man jo bare lave ændringen med maks antal trænere uden tilbagevirkende kraft. Så har man eksempelvis 30 trænere så kan man ikke hente nye når de går på pension før det samlede antal trænere kommer under 8 stk.

FirkløverFC (Frederik) 5. september 2023, 17:20
Forza Anarchy sagde:
FirkløverFC sagde:
Hvorfor straffe dem der har gjort en indsats for at finde personale?
Det siger jeg heller ikke man skal, men der er bare den eneste mulighed hvis man gerne vil have et fair system. Derudover synes jeg også at det vil gøre spillet mere spændende, hvis man rent faktisk var nødt tilsat træffe nogle betydningsfulde valg løbende, så man ikke bare køre hele klubben på autopilot.

Derudover skal man sørge for at trænerens løn afspejler kvaliteten. Gør de bedste træners løn 10-20 gange højere, så man derved bliver nødt til at overveje hvorvidt det er pengene værd.
Et fair personalesystem i mine øjne er et system der belønnes for indsats, ikke økonomi osv. smiley
Så har man gjort indsatsen og har meget personale, så er det fortjent.

Min klub kører bestemt ikke på autopilot.

Jeg synes der burde laves større lønningsforskelle, men ikke ud fra VIFApoint, det kunne være efter gns. potentiale på spillerne i klubben, eller indkøbspriser på truppen.

Jo højere potentiale, eller jo dyrere trup, jo dyrere personale.

FirkløverFC (Frederik) 5. september 2023, 17:20
Forza Anarchy sagde:
FirkløverFC sagde:
Hvorfor straffe dem der har gjort en indsats for at finde personale?
Hvis man ikke ønsker at straffe de som har gjort en stor indsats for at finde 20 af de bedste træner, kan man jo bare lave ændringen med maks antal trænere uden tilbagevirkende kraft. Så har man eksempelvis 30 trænere så kan man ikke hente nye når de går på pension før det samlede antal trænere kommer under 8 stk.
Men det vil jo være at straffe klubber som har lagt en indsats igennem flere år, for at have godt personale, så ryger de bare ud.

EDIT - jeg læste forkert. Sorry. smiley

Jeg synes 8 trænere er ALT for lidt, jeg bruger lige nu 16+ trænere på seniorholdet. smiley

Forza Anarchy (Don Corleone) 5. september 2023, 17:26
FirkløverFC sagde:
Forza Anarchy sagde:
FirkløverFC sagde:
Hvorfor straffe dem der har gjort en indsats for at finde personale?
Hvis man ikke ønsker at straffe de som har gjort en stor indsats for at finde 20 af de bedste træner, kan man jo bare lave ændringen med maks antal trænere uden tilbagevirkende kraft. Så har man eksempelvis 30 trænere så kan man ikke hente nye når de går på pension før det samlede antal trænere kommer under 8 stk.
Men det vil jo være at straffe klubber som har lagt en indsats igennem flere år, for at have godt personale, så ryger de bare ud.

EDIT - jeg læste forkert. Sorry. smiley

Jeg synes 8 trænere er ALT for lidt, jeg bruger lige nu 16+ trænere på seniorholdet. smiley
Jeg synes også at have 16 trænere bare til førsteholdet er frås og fuldstændig vanvittigt.
Hele spillet bliver jo for let hvis man bare kan køre individuel træning på hver spiller. Så bliver hele spillet jo bare en skabelon man køre ud fra.

FirkløverFC (Frederik) 5. september 2023, 17:30
Dybt uenig, mange spillere falder i egenskaber på forskellige tidspunkter.
Jeg skifter næsten hvert eneste program minimum hver 2. dag.

Det er ikke svært at træne dem samlet indtil 28 år, udfordringen er at makse spillerne fuldstændigt efter de begynder at falde.

Jeg er direkte uenig i din udtalelse, det svære kommer først når de har individuelle grupper, at holde dem på toppen længst muligt, sørge for at makse dem bedst muligt, så du har de bedst mulige spillere til at spille med om titlerne.

Så kan det godt være det er frås, men så lav mit personale dyrere, jeg beholder dem alligevel, og betaler gladeligt 1,1 mio løn om dagen. smiley

Har pt. tabt over 300 mio på at spille om titler i 2023 (udelukkende på de spillere der spiller titler) det tjener jeg så hjem ved at handle ved siden af.
Så det kræver en kæmpe indsats at ligge på toppen i lang tid. Stor respekt til de klubber som har gjort det i flere år, for det er sgu dyrt. smiley

Jeg er MEGET uenig.

Forza Anarchy (Don Corleone) 5. september 2023, 17:31
FirkløverFC sagde:
Forza Anarchy sagde:
FirkløverFC sagde:
Hvorfor straffe dem der har gjort en indsats for at finde personale?
Hvis man ikke ønsker at straffe de som har gjort en stor indsats for at finde 20 af de bedste træner, kan man jo bare lave ændringen med maks antal trænere uden tilbagevirkende kraft. Så har man eksempelvis 30 trænere så kan man ikke hente nye når de går på pension før det samlede antal trænere kommer under 8 stk.
Men det vil jo være at straffe klubber som har lagt en indsats igennem flere år, for at have godt personale, så ryger de bare ud.

EDIT - jeg læste forkert. Sorry. smiley
Ser du f.eks. på en klub som Fc Barcelona så består deres trænerstab på førsteholdet af 8 personer og det er inklusiv manager og assistentmanagers
Jeg synes 8 trænere er ALT for lidt, jeg bruger lige nu 16+ trænere på seniorholdet. smiley

FirkløverFC (Frederik) 5. september 2023, 17:33
FC Barcelona konkurrerer heller ikke i et Virtuelt managerspil, og træner deres spillere op i 10 egenskaber. smiley

FirkløverFC (Frederik) 5. september 2023, 17:36
Jeg tror bare du og jeg er uenige, og det skal der også være plads til.
Men jeg synes det vil være en skam at begrænse mulighederne, for dem der ligger en indsats i det.

Forza Anarchy (Don Corleone) 5. september 2023, 17:37
FirkløverFC sagde:
FC Barcelona konkurrere heller ikke i et Virtuelt managerspil, og træner deres spillere op i 10 egenskaber. smiley
jeg er ret sikker på at spillerne i Barcelona træner i flere end 10 egenskaber.
Ja det er et spil og kan ikke sammenlignes en til en, men jeg synes stadig det er frås og en forkælet holdning at forvente at man kan træne alle spillere individuelt.
På mange punkter vil vi gerne at spillet skal være forholdsvis realistisk, bare ikke på personale delen, hvis det betyder man er nødt til at gå på kompromis
Besvar