Feedback: Ny medarbejder-søgning

Skrevet i Udviklerhjørnet

FirkløverFC (Frederik) 16. september 2023, 08:35
Thorshammer United sagde:
Min seneste ansøgere var kun målmandstrænere. Ikke særlig fedt hvis man leder efter markspillertrænere. Jeg vil mene, at man bør kunne søge specifik på ungdom, målmand og markspiller.
Måske bare Mark / keeper, men enig i forslaget.

Tror også det har været nævnt tidligere, også med potentiale eller egenskabsbedømmelse på spejdere.

Synes det ville være fine tiltag.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 16. september 2023, 08:49
FirkløverFC sagde:
Thorshammer United sagde:
Min seneste ansøgere var kun målmandstrænere. Ikke særlig fedt hvis man leder efter markspillertrænere. Jeg vil mene, at man bør kunne søge specifik på ungdom, målmand og markspiller.
Måske bare Mark / keeper, men enig i forslaget.

Tror også det har været nævnt tidligere, også med potentiale eller egenskabsbedømmelse på spejdere.

Synes det ville være fine tiltag.
Alternativt skal man gøre, så der generelt laves flere trænere til markspillere end keepere. Behovet er alligevel størst for trænere til markspillere.

FirkløverFC (Frederik) 16. september 2023, 09:04
Ulm Warhawks sagde:
FirkløverFC sagde:
Thorshammer United sagde:
Min seneste ansøgere var kun målmandstrænere. Ikke særlig fedt hvis man leder efter markspillertrænere. Jeg vil mene, at man bør kunne søge specifik på ungdom, målmand og markspiller.
Måske bare Mark / keeper, men enig i forslaget.

Tror også det har været nævnt tidligere, også med potentiale eller egenskabsbedømmelse på spejdere.

Synes det ville være fine tiltag.
Alternativt skal man gøre, så der generelt laves flere trænere til markspillere end keepere. Behovet er alligevel størst for trænere til markspillere.
Yep - også en løsning.
Det vil dog kræve massiv oprydning i eksisterende personale, ellers ser man først effekten om et par år - næsten. smiley

Men ville være en god løsning også.

Team Power House (Markus) 16. september 2023, 11:26
Jeg er klart fan af det nye system. Der er noget nærmest vanedannende ved at søge personale.

Men må også erklære mig enig i at når talentspejdere har 4 relevante egenskaber frem for tre, bør mindstegrænsen for egenskaber også være baseret på de 4 egenskaber. Så en nedre grænse på 60 samlet, eller en nedre grænse på 45 fordelt på potentiale, motivation og disciplin.

I øvrigt kom jeg lige til at tænke på, hvis den nedre grænse for trænersøgninger er 45 total-stats, så kan man vel aldrig finde 20-X-20 trænere så længe deres målmandsevner er under 5? Kunne være det skulle tillades hvis ikke det er det i forvejen.

Thorshammer United (EPU) 16. september 2023, 14:20
Hvorfor i alverden skal man tilbydes ungdomstrænere med 18/19/20 i Ungdomsspillere, der har Målmandstræning og Markspillertræning med 15 eller derunder, når der er tusinde ledige ungdomstrænere, der er bedre?

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 16. september 2023, 15:51
Thorshammer United sagde:
Hvorfor i alverden skal man tilbydes ungdomstrænere med 18/19/20 i Ungdomsspillere, der har Målmandstræning og Markspillertræning med 15 eller derunder, når der er tusinde ledige ungdomstrænere, der er bedre?
Fordi ... der bliver ikke taget fra de bedste først og så nedad.
Man bliver tilbudt en tilfældig række trænere.

Forza Anarchy (Don Corleone) 16. september 2023, 17:58
Thorshammer United sagde:
Hvorfor i alverden skal man tilbydes ungdomstrænere med 18/19/20 i Ungdomsspillere, der har Målmandstræning og Markspillertræning med 15 eller derunder, når der er tusinde ledige ungdomstrænere, der er bedre?
Det er jo netop det som er det fede ved systemet. Det kan ende med at nogle klubber må nøjes og derved gå på kompromis og begynde at prioritere.

FirkløverFC (Frederik) 16. september 2023, 18:02
Forza Anarchy sagde:
Thorshammer United sagde:
Hvorfor i alverden skal man tilbydes ungdomstrænere med 18/19/20 i Ungdomsspillere, der har Målmandstræning og Markspillertræning med 15 eller derunder, når der er tusinde ledige ungdomstrænere, der er bedre?
Det er jo netop det som er det fede ved systemet. Det kan ende med at nogle klubber må nøjes og derved gå på kompromis og begynde at prioritere.
Så søger man jo bare igen. smiley

Men ja, det er totalt random, og derved fair.
At der kan justeres lidt på det, vil jeg dog også holde med i.

Forza Anarchy (Don Corleone) 16. september 2023, 18:26
FirkløverFC sagde:
Forza Anarchy sagde:
Thorshammer United sagde:
Hvorfor i alverden skal man tilbydes ungdomstrænere med 18/19/20 i Ungdomsspillere, der har Målmandstræning og Markspillertræning med 15 eller derunder, når der er tusinde ledige ungdomstrænere, der er bedre?
Det er jo netop det som er det fede ved systemet. Det kan ende med at nogle klubber må nøjes og derved gå på kompromis og begynde at prioritere.
Så søger man jo bare igen. smiley

Men ja, det er totalt random, og derved fair.
At der kan justeres lidt på det, vil jeg dog også holde med i.
Det kunne være fint hvis man kunne lave en mere specifik søgning som eksempelvis træner til markspiller eller målmandstræner samt egenskabsbedømmelse eller potentialebedømmelse ved talentspejdere

Ulm Warhawks (Ulmeister) 16. september 2023, 19:48
Imo er der ikke behov for opdelt søgning til trænere, da man får brugbart regelmæssigt. Ung mark er der naturligvis færrest af, da de er mest eftertragtede. Nogle klubber vil også være interesseret i en, der er god i både mark og keeper.

Problemet er kæmpe ved talentspejdere, og der vil opdelt søgning nok være nødvendigt, medmindre egenskabsbedømmelse fjernes. Sætter man kravet til minimum egenskabssum op, så risikerer man at udelukke nogle ganske habile spejdere, fordi de er meget lave i egenskabsbedømmelse, Fx 20 i pot, 15 i disciplin og motivation og 4 i egenskab, hvis man satte minimum sum til 55.

Og så kan jeg ikke foreslå nok gange, at personale bør pensioneres, når de ikke har været ansat i 12 måneder for at rydde ud i det værste løbende.
Besvar